27 Haziran 2021 Pazar

Frida Kız Kardeşime...

Selam Meksika'da doğmuş, 
acıya karşı acının üzerine giden 
çatık kaşlı, 
direncin kırmızısı, 
baharın çiçeği 
Kız kardeşim Frida. 
Yaşam bizi iki ayrı kıtaya
ama kaderleri neredeyse aynı yoksul iki ülkeye atmış. 
Kadını, devrimi, özgürlüğü, aşkı, direnci bana sen anlattın;
çiçek bahçesi yatağında çizdiğin, 
dünyanın en güzel renklerini topladığın, 
resimlerinle.
Kız kardeş Frida, benim ülkemde renkleri sevmiyor bazıları. Oysa renkler kardeştir, insanı sağıltır.
Düşmanlaştıran, ötekileştiren dili sevmekte bazıları. Şimdi ben de ötekileştirmiş mi oldum böyle söyleyerek? Biz" yarin yanağından gayrı "herşeyi paylaşmak isteriz Nazım ustamın dediği gibi.Üç gün sonra, canlarımızın, Sivas Madımak Otelinde yakılarak  katledilişinin yirmisekizinci acı günü. Hâlâ yanıyor yüreklerimiz bu utancın altında. 
Yirmi birinci asır denilen, kapitalizmin en canavarlaşan günlerinde, senin portre resmin tüm sermaye metalarında boy vermekte. 
Ah başına bahar bahçesi konduran  Meksikalı kızkardeşim Frida, 
Yaşadığın tüm acılara, hüzünlere rağmen
gözlerindeki dünya halklarının özgürlüğü bakışını, hep taşıyacağım sol cevahirimin üzerinde.
Gönül koyma e mi. 
Hasretle sarılıyorum
Türkiyeli kızkardeşin Ahu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder