22 Aralık 2019 Pazar

ANNEME DAİR

Anne, bugün yirmi iki aralık*...
Tam altı saat sonra sonsuzluğa erişinin üç yılı bitecek.
Şu an kendimi daha yalnız,daha hiç kimsenin kimsesi hissediyorum.
Özlem denen duygunun tarifsizliği ile bir harmanım.
Dün seninle sevdiğin şarkıları dinledik biraz da demlendik.
Eh ikimizin ortak sevdiği şarkılar, sen bizi bıraktığın günden beri öyle arttı ki...
Dağarcık çoğalıyor,'Olmaz ilaç sine-i sad pâremeile başlıyoruz, elbette Safiye Ayla'dan dinliyoruz.Sonra senin diyarlara gidiyoruz , senden sonra sözleri  yüreğimi yakan , 'Mendilimin yeşili ben kaybettim eşimi'  türküsü;'Yazı beraber geçirdik,kışın ayırdı felek' Ne sözler...
Boğazımda çıkışını artık durduramadığım hıçkırıklar eşliğinde, Neşet baba haykırıyor ' Şu garip halimden bilen işveli nazlı,Gönlüm hep seni arıyor neredesin sen?Datlı dillim güler yüzlüm ey ceylan gözlüm,Gönlüm hep seni arıyor, neredesin sen? neredesin sen?Datlı dillim güler yüzlüm ey ceylan gözlüm,Gönlüm hep seni arıyor, neredesin sen? neredesin sen?'  
Ah be Anne neredesin sen?
Kendiliğinden,hesapsız, sorgusuz bir ritüel haline gelen  bu anları hep yaşıyorum senden sonra Anne...
Ah! Anne senden sonra hiç kimsenin kızı olmak öyle zor ki...
Sen otuz iki yaşında annesiz kalmıştın ama ananem sonsuzluğa gitmeden zaten dört yıl yatağa bağımlıydı aslında anneni yirmi sekiz yaşında kaybetmiştin.Ama hissederdim çocuk halimle sende,annenle bir türlü vedalaşamamıştın ve ilk kez senden duymuştum' burnumun direği sızlıyor' deyimini ve beni çok etkilemişti çocuk halimle  anlamasam bile.Şimdi ama şimdi nasıl olduğunu anlıyorum ,çünkü benim de burnumun direği sızlıyor seni ne zaman düşünsem,seni anımsatan her olguda.Örneğin senden sonra birlikte gittiğimiz bazı mekanlara gidemiyorum,bazı semtlerin yanından bile geçemiyorum.Özür dilerim Anne, 
'her an senin,  o köşeden çıkabileceğini hâlâ umut ediyorum.
Ben hâlâ çocuğum Anne.
Koynunda,kokunla uyumayı öyle istiyorum ki şu an...
Seni çok özledim Anne...

*22 Aralık 2016 Çarşamba saat 18:00 'da Annem Zehra Köksal 70 yaşında sonsuzluğa kavuştu...

Bu resim annemle en son çektirdiğimiz
fotoğraf 18 Ağustos 2016 tarihinde Annemin doğum gününü kutlamıştık hep beraber... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder